Georg Gross sõitis kodurallil kuuendat korda esikohale
|18. septembril sõideti Virumaal, Rakvere lähistel Terminal Oil – Eesti autoralli meistrivõistluste eelviimane etapp. Grossi Toidukaubad – Viru ralli võitsid Georg Gross ja Raigo Mõlder.
„Kui kunagi võidusõiduga alustasin, siis oli sõidu ajal aega vaadata iga poole ja lehvitada tuttavatele. Täna on keskendumine suunatud ainult teele, ma ei näe absoluutselt, mis toimub raja äärtes,“ rääkis võitja Georg Gross.
Pealtvaatajaid oli see kord Viru rallil oluliselt vähem kui varasematel aastatel, täheldas Viru ralli direktor Madis Halling. „Kohapeal oli ka COVIDi kiirtestimisvõimalus, mida kasutati suhteliselt vähe, enamikul olid olemas COVIDi tõendid. Ei oska arvata, kas kaasaelajate kasina hulga põhjuseks oli külmem ilm või lihtsalt mitme asja kokkulangemine. Aga korralduse poole pealt sujus kõik väga hästi, võistlejaid jäid rahule,“ rääkis Madis Halling.
Georg Gross tõdes, et sõit oli seekord suhteliselt keeruline, sest kogu aasta on olnud sõitmisi võrdlemisi vähe. „Talverallil oli eelmise hooajaga kokku veel käsi soe, aga siis tuli pikk paus sisse. Kui suveetapid hakkasid, siis kilomeetreid ei olnud. Kõigil rallidel olnud algus konarlik, ei saa kohe õiget hoogu üles. Viru rallil tulid endal mõned apsud, tegime väiksemaid sõiduvigu, võtsime ühe põllu pealt lisa ja kaotasime sekundeid – selles mõttes oli hetkeks veidi keeruline,“ kirjeldas Gross.
Grossi Toidukaubad – Viru ralli üldarvestuse ja EMV1 arvestuse võidu võtsid Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC). Kogu päeva vältel väga head hoogu näidanud Ken Torn – Kauri Pannas (Hyundai i20 NG R5) lõpetasid võistluse absoluutarvestuse teise kohaga. EMV2 arvestuses kuulus neile esikoht. Võitjaile kaotasid saarlased 35,6 sekundit. Absoluutarvestuse kolmandad olid Raul Jeets – Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo), kes jäid võitjaist minuti ja 10,8 sekundi kaugusele.
EMV2 ehk Rally2 autode arvestuses kindlustasid esikoha Ken Torn ja Kauri Pannas, kellele järgnesid Raul Jeets ja Timo Taniel, kaotades neile 35,2 sekundit. Kolmandaks platseerusid Radik Shaymiev – Maxim Tsvetkov (Hyundai i20 NG R5).
Juunioride ehk EMV4 arvestuses võttis järjekordse võidu ekipaaž Kaspar Kasari – Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4), kes edestasid teisele kohale tulnud võistluspaari Joosep Ralf Nõgene – Simo Koskinen (Ford Fiesta Rally4) 51,3 sekundiga. Klassi kolmanda koha saavutasid kohalikud rallisõitjad Jaspar Vaher – Marti Halling (Ford Fiesta R2). Varem rallitrasse vaid ohutusautol läbinud noorele Jaspar Vaherile oli see debüüdiks sportrallil.
EMV5 arvestuse ehk 4WD E12 klassi kiireim võistluspaar oli Timmu Kõrge – Erik Vaasa (Mitsubishi Lancer Evo 9). Ranno Bundsen – Robert Lõštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 7) lõpetasid sõidu teise ning Kristo Subi – Ants Uustalu (Mitsubishi Lancer Evo 9) kolmanda kohaga.
Konkurentsitihedas EMV6 arvestuses võitsid Taavi Niinemets – Esko Allika (BMW M3). Teise kohaga lõpetasid võistluse Toomas Vask – Taaniel Tigas (BMW M3) ja kolmandad olid Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW 1M).
EMV7 ehk kaherattaveoliste R3, A7, N3 ja E10 autode arvestuses käis kõva võitlus rallivõidu nimel kuni viimase katse lõpuni. Võitjaiks tulid sel korral võitjatena Keiro Orgus – Evelin Mitendorf (Honda Civic Type-R), kelle edu teisele kohale tulnud võistluspaari David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3) ees oli ralli lõpus vaid 10,4 sekundit. Kolmanda tulemuse said kirja Robert Kikkatalo – Robin Mark (Opel Astra).
EMV8 arvestuses ehk masinaklassis E9 saavutasid võidu Patrick Enok – Rauno Rohtmets (Citroen C2 R2 Max). Kolme sekka mahtusid veel Patric Juhe – Rauno Orupõld (Honda Civic) ja Madis Moor – Taavi Udevald (Toyota Starlet).
Veoautode arvestuses võtsid kindla võidu Tarmo Silt ja Raido Loel (GAZ 51), kes edestasid teisele kohale tulnud ekipaaži Rainer Tuberik – Allar Heina (GAZ 51) ühe minuti ja 9 sekundiga.
Terminal Oil – Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 8.-9. oktoobril Saaremaal. Viru rallil võiduauto rooli keeranud Georg Gross tõdes, et eelviimasel etapil sattusid olema tänavu head sõiduolud. „Mida vähem oled sõitnud, seda keerulisem on kohaneda. Nägin seda Võru etapil kui esimene pool päevast sadas. Siis, kui kuivama hakkas, läks paremaks,“ rääkis Georg Gross. Õnneks oleme nüüd natuke sõita saanud. Saaremaa on alati ettearvamatu kui sügis on käes, teed on puulehti täis ja kui sadama peaks ka, siis see võib tulla keeruline ralli. Aga tuleb oma tempo üles leida ja sõitma läheme kindlasti,“ lubas Gross.
Kuulutaja