Rakvere on rattapargi võrra rikkam
|Rakveres valmivat pumptracki käisid poisid aia tagant piidlemas juba mitu kuud. Neljapäeva keskpäeval kuulutati see lõpuks paljude rõõmuks avatuks ning ratturid said end kuuma päikese all värsketel radadel proovile panna. Nende kasutuses on nii pumptrack, maastikusõidurada kui õppesõidurada.
Katrin Uuspõld
Rakvere reaalgümnaasiumi taha jääva jalgpalliväljaku naabruses, Rakveret ja Sõmerut ühendava kergliiklustee ääres, aadressil Uus tänav 19 asub nüüd ligi 30 000 m2 suurusel maa-alal Eesti üks suurimaid pumptrack´e koos rattaradadega, mis talvel muutub aga kelgunõlvaks.
Tegemist on rajaga, mis sobib kasutamiseks alates väikelastest kuni professionaalideni. Pumptrack on kompaktne, pakub palju erinevaid sõiduliine ning püsib sõitjatele kauem huvitav, sest pidevalt on võimalik luua uusi trajektoore. Rajal on kasutatud ka osade kurvide asemel kaldes laineid, mida ei ole sellisel kuju Eestis varem tehtud.
Rakvere linnapea Triin Varek pani raja kasutajatele südamele reeglite järgimist. „Oluline on ohutus ja kiiver. Aga jälgige ka ümbrust, et see oleks korras, ärge lõhkuge. Oluline on see, et oleme üksteisega sõbralikud. See kõik siin on kasutamiseks ja lustimiseks,“ ütles Triin Varek.
Linnapea lisas, et talle on kurdetud palvust ning plaanis on lähiajal tuua platsi äärde ka varjualune, kus ühtlasi saab seljakotte hoida kui ise parajasti sõidetakse.
Pumptracki ehitaja Hevent Ehitus OÜ esindaja Henri Kalm tõi avamispäeval välja, et Rakvere pumptrack on üks suuremaid Eestis. „See on täislahendus, kus on pumptrack, maastikurattaala ja õppesõidurada, mis on omakorda seotud kergliiklusteega. Saladuskatte all võin öelda, et kergliiklustee äärde tuleb ka teine pumptrack, mis jääb siit paar kilomeetrit Narva poole.
Maastikurada on võrdlemisi uudne, siin on kasutatud puit-metall-õppeelemente, mis ei muutu ajas. Neil on hea teha tehnikaõpet,“ rääkis Henri Kalm ning andis lastele-noortele kaasa soovi „kiivrid pähe, jälgige üksteist, hoidke üksteist!“
Laste õpperaja puhul on Henri Kalmi sõnul tegu uudse ja Eestis esmakordse lahendusega, mis valmistab lapsi ette osalema liikluses, rajal puutuvad lapsed kokku reaalsete liikluses ettetulevate olukordadega nagu lained, kitsad kohad, manööverdamine, raudtee ületamine, löökaukude läbimine, slaalom, kaldpinnad. Lisaks on rajal elemendid, et harjutada sõitu ka ühe käega ja paigaldatud liiklusmärgid, et lapsed saaksid harjuda märkide jälgimisega.
Kalm lisas, et elemendid on piisavalt laiad ning madalad, et harjutamine oleks ohutu, samas piisavalt keerukad, et lastel oleks huvitav rada läbida. „Antud tooteid oleme arendanud aastaid ning oleme sinna kaasanud ka Maanteeameti,“ kõneles ta.
Mägedel paiknev maastikurattarada on mõeldud tehnikaõppeks. Rada on küll lühike, kuid sisaldab palju elemente, mis imiteerivad looduses ettetulevaid takistusi: tõuse, languseid, kurve, palke ja kivisid.
Rattapargi avamisele tulnud kohalikud politseinikud näevad positiivse võimalusena noorte jaoks. „Noortel peab olema võimalus ennast välja elada, see on selleks ideaalne: väljas, värske õhk, füüsiline tegevus, samas sotsiaalne suhtlemine omavahel. See mõjub ka vaimsele tervisele hästi,“ rääkis Rakvere politseijaoskonna juht Katrin Satsi.
Satsi oli päri, et noortel tuleb silma peal hoida ning kui on märgata suhtlemises anomaaliaid, siis sellest palutakse politseile ka teada anda, et jõuaks varakult sekkuda. Politseinikel on plaanis ka oma tööajal pumptrackilt läbi astuda ja ennetuse ja ohutusega tegeleda, muuhulgas meenutada, et kiiver ja kaitsmed ei ole politsei, vaid ratturi enda jaoks.
Rakvere abilinnapea Kert Karus rääkis, et praegu on projekteerimisel veel üks rattapargi osa samasse piirkonda, nimelt on plaan spordikeskuse parklast ära tuua skatepark, et teha ruumi parkimiskohtadele ning koondada ratturid ühte kohta.
Abilinnapea märkis, et lähiajal tuleb rattapargi lähedusse jäävasse elamupiirkonda ka kiirusepiirang 30 km/h, et ratturitel oleks turvaline liigelda.
Rakvere linnavalitsus alustas ala projekteerimisega mullu kevadel. Tänavu veebruaris leiti hankega ehitaja ning märtsis algasid ehitustööd. Ehitas Hevent Ehitus OÜ ja ehituse maksumus oli ligikaudu 180 000 eurot.