Kalibreerimata juhiabisüsteem on ohtlik

toonklaas

Ligi paarkümmend aastat autoklaasidega tegelenud ettevõtja Rainer Järvelt, kes 2008. aastal asutas Viru Toonklaas OÃœ, on võimeline vahetama ka kõige uuemate autode klaase. Kaameratega klaaside puhul on vajalik ka kalibreerimine – selle tarvis soetas ettevõte Hella Gutmann CSC seade.

 

Katrin Kivi

Ilmselt ei üllata enam kedagi tõsiasi, et uued autod on täis peenelektroonikat. Rainer Järvelt kinnitas, et sama lugu on ka autoklaasiga. „Klaas pole enam ammu lihtsalt klaas, selle küljes on rohkelt elektroonikat, mis kogub sõidu jaoks vajalikku infot,“ selgitas ta. „Tänapäeva autod pargivad ise, vahetavad sõidutulesid vastavalt vajadusele ja ka pidurdavad, kui teele tekib takistus.“

„Klaasivahetusega võib kaamerasilm nihkuda,“ avas Järvelt klaasivahetamisega seotud ohtude tagamaid. „Piisab väga väikesest mõõtmisveast, et juhtuks õnnetus. Selle vältimiseks on vaja kaamerad kindlasti kalibreerida.“

„Väga oluline on küsida ka töid teostanud meistrilt raport, mis kinnitab, et see töö on tõesti sooritatud,“ pani Järvelt kaameratega autoomanikele südamele ja rääkis, et maailmas on juba kohtulugusid, mille puhul seda raportit vaja läinud.

Kogemus aastast 1999

Ega Järvelti jutule pole asja vaid uute autode omanikel. Viru Toonklaas toonib autode ja majade aknaklaase. Toonimistöödest kogu ettevõtmine alguse saigi. „Ettevõtte laiendamiseks ja arendamiseks lisasime teenuste hulka ka autoklaaside paigaldus- ja parandustööd,“ rääkis ta.

Nii toonkilede kui ka klaaside maailm on kirju. „Akende toonimiseks leidub praegu väga palju võimalusi. Turule on tulnud näiteks energiakiled, mis suvel hoiavad päikese kuumuse ja talvel külma eest.“

„Ma olen teadlikult vältinud minemast „madala hinna“ teed, sest odavamalt saab teha vaid materjali arvelt. Odav materjal koorub ja pleegib paari aastaga, aga klient ei mäleta, et tahtis odavat. Talle jääb meelde, et sai halva asja. Minu jaoks on kvaliteet alati tähtis olnud, äsja nägin autot, mille klaasid toonisin kaheksa aastat tagasi. Hea oli vaadata, nagu alles oleks tehtud.“

Ka klaasivahetuses lähtub Järvelt samast põhimõttest. „Oleme Viru Toonklaasiga Sekurit Partneri, maailma suurima autoklaaside tootja, kvaliteedi märki kandev ettevõte. See tähendab, et oleme koostöösse palju investeerinud, käinud koolitustel ja täitnud teatud nõudeid. Sekurit Partneri kaubamärki kandva ettevõtte puhul võite olla kindel, et nende klaasipaigaldajatel on alati vahetu juurdepääs globaalsele teadmiskogule.“

Ettevõtja sõnul on konkurentsi küll, kuid ta ei tunneta seda väga teravalt. „Klaasitoonijaid ja vahetajaid on tõesti siin ja seal. Mind nad aga ei sega, mul on klientuur, kes hindab minu pikaaegset kogemust. Pealegi olen esimene maakonnas, kes suudab pakkuda täislahendust. Minu jaoks on tähtis kliendi rahulolu ja leiame lahenduse ka hinnatundlikule kliendile.“

Lisainfo: www.toonklaas.ee

Fotol on näha Audi kaamera kalibreerimist. Rainer Järvelti sõnul on iga automargi jaoks eraldi stend.

Turvalisust peetakse autotööstuses praegu kõige tähtsamaks teguriks.