Grossi Toidukaubad Viru ralli võitsid Timmu Kõrge ja Erki Pints
|Grossi Toidukaubad Viru Rallit vaatama kogunenud tuhanded pealtvaatajaid nägid pea igas võistlusklassis tasavägist heitlust kuni viimase kiiruskatseni. Ralli absoluutvõidu pälvisid Timmu Kõrge- Erki Pints, kes edestasid Aleksei Lukjanuki – Aleksei Arnautovit pisut vähem kui poole minutiga.
MM-Motorsport meeskonna Ford Fiesta R5 autol sõitnud Kõrge ei andnud ralli avapäeval nelja kiiruskatsega enda valdusesse saadud liidrikohta kordagi käest. Finišis oli Kõrge tulemusega rahul, tõdedes, et tegu oli raske ralliga.
Liider ei vääratanud
„Kindlasti oli see raske ralli, olud olid keerulised, kuid meie jaoks sujus kõik hästi. Omad väikesed momendid kindlasti olid, kuid väga oluline on see, et oleme autoga juba väga hea tunde saanud. Hea tunne tekkis juba Harju ralli lõpus, mis jätkus nüüd siin, väga rahul tulemusega,“ rääkis Kõrge autospordiliidu pressiteenistuse vahendusel.
Absoluutarvestuse teine ja klassi N4 esikoht kuulus nagu mainitud Aleksei Lukjanukile ja Aleksei Arnautovile (Mitsubishi Lancer EVO X). Venemaalt tulnud külalisvõistlejad mainisid, et Kõrge püüdmine eesmärk omaette neile polnud.
„Timmu vastu oli N4 klassi autoga valitsenud oludes keeruline saada,“ rääkis Lukjanuk. „Meie eesmärk oli võtta maksimumpunktid N4 klassis, mis ka õnnestus. Viimasel katsel olid meil ka turboprobleemid, kuid vaatamata sellele saime oma klassi punktikatse võidu.“
Kolmas koht absoluutarvestuses ja teine koht N4 klassis kuulus Siim Plangile ja Marek Sarapuule (Mitsubishi Lancer EVO X), kelle kaotus Lukjanukile oli 29,3 sekundit.
Neljaveoliste autode arvestuses, kuhu ei kuulu N4 ja WRC autod, said Kõrge järel teise koha Radik Shaymiev ja Maxim Tsvetkov Venemaalt (Peugeot 207 S2000) ja kolmandad olid Vadim Kuznetsov ning Roman Kapustin samuti Venemaalt (Subaru Impreza).
Esiveoliste, kuni 1,6liitrise mootoriga autode klassis olid küll kiiremad Ralfs Sirmacis ja Maris Kulšs (Ford Fiesta R2), kuid Eesti meistrivõistluste punkte nad ei teeninud, kuivõrd noored lätlased pole meie meistrisarja end registreerinud. Nende järel olid selles klassis teised Kristen Kelement ja Timo Kasesalu (Citroen C2R2 Max) ning kolmandad Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk (Ford Fiesta R2).
Avapäeval tabas Uustulndi-Kuuske ebaõnn, sest nad lõhkusid esimesel katsel rehvi ja kaotasid aega, küll aga võitsid nad hulgaliselt lisakatseid teisel võistluspäeval. See viimane oli eriti oluline Eesti juuniorite autoralli meistrivõistluste arvestuses, sest kõnealuses sarjas annab iga katse võit lisapunkti.
Rakverlastel lagunes auto
Võistlust hästi alustanud Sander Pärn ja James Morgan (Ford Fiesta R2) katkestasid ralli, kui olid Kehala Ringile tulles suurelt hüppelt maandudes vigastanud oma auto radiaatorit.
Ebaõnn tabas ka noori rakverlasi Roland Poomi – Taavi Udevalda, kes esiveoliste kuni 1,6liitrise mootoriga autode väga tihedas konkurentsis näitasid kahel esimesel kiiruskatsel vastvat neljandat ja kolmandat aega, kuid Rakvere linnakatsel hakkasid nende autot kimbutama tehnilised probleemid ning mehed otsustasid teise päeva lisakatsetele mitte startida.
2WD 2000 klassis said etapivõidu Kristo Subi ja Teele Sepp (Honda Civic Type-R), teised olid Renault Clio R3 autoga sõitnud Mihhail Skripnikov ja Anton Grechko (+29,3) ning kolmandad David Sultanjants ja Siim Oja (Citroen DS3 R3T).
Rahvuslikus neljaveoliste autode klassis said võidu Hendrik Kers ja Viljo Vider (Mitsubishi Lancer EVO 5), kes edestasid Allan Ilvest ja Kristo Tamme (Mitsubishi Lancer EVO 8) ning Aleksei Reshetovi – Karl Koosat (Subaru Impreza).
Rahvuslikes kaheveoliste autode klassides olid klassivõitjad järgmised: E11 Madis Vanaselja ja Jaanus Hõbemägi (BMW M3), E10 Kristjan Sinik ja Martti Meetua (Nissan Sunny) ning E9 klassis Rainer Meus ja Kaupo Vana (Lada VFTS). Veoautode arvestuses said etapivõidu Taavi Niinemets ja Marco Prems. Meeskondlikus arvestuses oli parim Kaur Motorsport, G.M. Racing ja Prorehv Rally Team ees.
EAL Eesti autoralli meistrivõistluste neljas etapp, auto24 Rally Estonia sõidetakse 17.-19. juulil.
Kuulutaja
Timmu Kõrge – Erki Pints haarasid liidripositsiooni juba esimesel lisakatsel ja olid kiireimad ka Rakvere linnakatsetel. Fotod: Aivar Ojaperv
Roland Poom (paremal) – Taavi Udevald pidid auto tehniliste probleemide tõttu katkestama pärast neljandat lisakatset.