Haljalas tegutseb taas lillekauplus

Hetly

Haljala Grossi Toidukaupade kauplusega ühes majas tegutseb Hetly Boutique´i lillepood, mille perenaine Hetly Innos teeb koostööd kohalike väikeettevõtjatega ja peab tähtsaks sooja kontakti inimestega.

 

Katrin Kivi

Hetly Innose sõnul võttis Haljala rahvas kaupluse soojalt vastu. „Olen tegutsenud siin ligi kuu ja tagasiside on tõesti väga hea olnud. Mind küll hoiatati, et Haljala rahvas on nii- ja naasugune,“ rääkis iga päev Arknalt Haljalasse tööl käiv Innos. „Minule igal juhul meeldib – Haljalas on väga toredad inimesed ja algus on tegelikult läinud paremini, kui ootasin.“

Masstoodangut ei soosi

Kaupluses on valikus lõikelilli, potililli, aga kõige rohkem soovitakse praegu poepidaja sõnul just „surnuaia lilli“. „Siinsed inimesed nimetavad surnuaia lilledeks begooniaid,“ selgitas Innos. „Lõikelilledest on kõige populaarsemad aga roosid. Võiks oletada, et maakohas eelistatakse nelke, aga ei. Haljala on pigem nagu Rakvere eeslinn ja siinsed prouad hindavad roose.“

Lisaks lilledele pakutakse Hetly Boutique´is käsitööna valminud kaarte, loodustoodete sarja „Looduse pärl“ toodangut, Volli metsarohtudest valmistatud toonikuid, ehteid ja kõikvõimalikke kaunistusi. Tulevikus plaanib poepidaja kaubavalikut järk-järgult suurendada.

„Siin on veel palju teha,“ kommenteeris Hetly Innos. „Planeerin siia luua mõnusa istumisnurga, kus saan pakkuda kohvi ja teed. Soovin, et inimestel oleks mõnus olla. Sügisel kavatsen korraldada käsitööõpitubasid. Taaskasutus on mulle väga sümpaatne, olen seda ka siinse poe sisustamisel praktiseerinud.“

Kaubavalikut tehes soosib Innos kohalikke väikeettevõtjaid. „Seemneid ma müüma ei hakka, ka masstoodangut mitte. Eelistan käsitööd – tooteid, mis on huvitavad ja ainulaadsed. Leian, et väiketootjad peavad üksteist toetama, ja kutsun ka oma kliente üles ostma kohalikku toodangut. Nii saab majandust edendada.“

Hetly Innos peab oluliseks ka kontakti inimesega. „Eelistan ameerikalikku suhtlusviisi. Ma ei mõista, miks peab teenindaja olema pulksirge, kammitsates ja võltsilt aupaklik. Ise olen õppinud teenindust Alar Ojastu käe all. Ta koolitused polegi nagu klienditeeninduskoolitused, ta õpetab, kuidas olla parem inimene. Tegelikult näengi ma järjest enam, et teenindussektoris võtab maad soe viisakus.“

Miks lillepood?

Hetly Innosel on seljataga 15 aastat tööd lillekauplustes. „Kui läksin lapsehoolduspuhkusele, siis otsustasin, et suurde kaubanduskeskusesse ma enam tööle ei lähe,“ rääkis butiigi omanik. „Läbisin Töötukassa koolitused ja ka Kiviõli linna korraldatud koolituse, mis oli mõeldud spetsiaalselt emmede kodust väljaaitamiseks.“

Innos rääkis, et algselt oli tal plaan teha Rakverre käsitööpood, seegi nišš on tema meelest täitmata. Pärast põhjalikku turu-uuringut otsustas ta siiski lillekaupluse kasuks ja tegi järele- päringu OG Elektra esindajale, et võtta Haljalas pind rendile. „Selgus, et sellele pinnale on mitu tahtjat, ja mul paluti äriplaani tutvustada,“ jätkas ta. „Õnneks langes liisk minu kasuks. Olen kaupluse avanud ja loodan, et inimesed leiavad siia tee.“