Kuidas oma auto karmiks talveks ette valmistada – nipid ja trikid

Oktoobikuu tõi endaga kaasa juba esimesed miinuskraadid, mis aga annab märku, et ega see talvgi kuskil kaugustes enam pole. Aeg on võtta tõsiselt oma auto käsile ning valmistuda tõsiseks talveks. Kui karmid ilmad on ees ootamas, seda näeme juba tulevikus, kuid auto vajab siiski hoolt ja ettevalmistust, et sõitmine oleks muretu ja sujuv just külmade ilmadega. Vaatame siis lähemalt, mida saab ise auto heaks ära teha.

Klaasipesuvedelik

Üheks tüüpiliseks probleemiks, mis külmakraadidega ilmneb on klaasipesuvedeliku külmumine. Selleks, et seda vältida tasub juba aegsasti mõelda klaasipesuvedeliku väljavahetamise peale. Kui sobiv on leitud, on mõistlik see ka kohe ära vahetada. Talvisel ajal on äärmiselt oluline kasutada klaasipesuvedelikku, mille külmumistemperatuur on miinus 20 kraadi juures. Kuidas ja millist klaasipesuvedelikku valida ning kust üldse valda? 

Antifriisi pilt veebisaidilt euautoosad.ee

Talverehvid

Eks see on juba siililegi selge, et rehvivahetusse on mõistlik varakult aeg panna. Sellest on räägitud pikalt ning õnneks on see ka kohustuslik. Põhjus on lihtne – teed muutuvad aina libedamaks ja ohutus sõiduteel on ikka ennekõike tähtis. Kui endal on talverehvid garaažis olemas, siis on need vaid tarvis autol ära vahetada. Küll aga tasub kontrollida, kas rehvid on kõlblikud. Räägitakse, et üks paar talverehve peab vastu umbes viis aastat, pärast seda võivad nad muutuda rabedaks ja praguliseks. Kuidas aga ära tunda, kas mitu aastat kasutatud rehvid veel sobivad? Selleks on kõige lihtsam mõõta rehvimustri sügavust. Talverehvide sobivaim rehvimustri sügavus on neli kuni kaheksa millimeetrit. 

Aku ja selle seisukord

Tundub, et miski siin maailmas ei kesta igavesti, nii on ka auto akudega. Kui autol olev aku on rohkem kui viis aastat vana, tasuks seda kindlasti enne talveperioodi kontrollida. Küll aga ei ole akut kerge kodus kontrollida, kui just õigeid töövahendeid ei ole. Sel põhjusel on kõige mõistlikum minna akut kontrollima teenindusse või remonditöökotta. Kui aga aku on jäänud pikemaks ajaks seisma, siis tasub seda enne laadida. Kui pika seismise või mõne muu põhjuse tõttu on aku täiesti tühjaks saanud, siis saab seda kontrollida sekundaarse akulaadijaga. Siinkohal pole võimalik tühja akut täis laadida, kasutades selleks auto generaatori laadimisvoolu. Kui aga pole käepärast võtta sekundaarset akulaadijat, siis on võimalik kutsuda mõni sõber õue peale ning laadida aku täis teise auto abil. Selleks on aga tarvis nii-öelda krokodille ehk käivitusjuhtmeid. Need tasub ka endal alati kaasas hoida autos, sest võib-olla endal auto korras, aga mõni teine hädaline vajab talvisel teel abi. 

Udu ja jää klaasidel

Talveperioodil on autosalongi sisemine temperatuur vägagi kõikuv. Kui auto on kasutuses, siis töötab kliimaseade ning kui autoga parasjagu ei sõideta, muutub soojendatud salongiõhk taas jahedaks vastavalt välistemperatuurile ja vastupidi. See aga toob endaga kaasa olukorra, kus klaasid muutuvad taas enne sõitma hakkamist uduseks ja öösel tekib taas klaaside peale jää. Ka selleks on võimalik oma auto ette valmistada. Nimelt on olemas selline asi nagu udueemaldi. Selle kasutamiseks tuleb kõigepealt kogu niiskus klaasidelt eemaldada ning seejärel katta sisepind udueemaldiga. See aga muudab talviseid hommikuid lihtsamaks, ei pea enam jääd kraapima klaasidelt ega autot soojendama, et udu ära kaoks. 

Kas midagi saab veel teha?

Ühel õigel autoomanikul on enne talve mitmeid kohustusi oma liikumisvahendiga seoses. Kindlasti tasub üle vaadata ka tulede ja elektriliste seadmete olukord. Käes on pime aeg, ning nähtavus on äärmiselt oluline. Tasub panna autosse valmis vajalikud tarbed, kui peaks midagi teel juhtuma: krokodillid, soojendustekk, paksemad töökindad, taskulamp, mobiililaadija, puksiirköis ja miks ka mitte väike lumelabidas või lumekraabits. Ohutuks sõiduks ja imeliseks talveks tasub end ette valmistada.