Maakonna teedesse investeeritakse järgmisel aastal 2,5 miljonit

teetood3

Järgmiseks aastaks Maanteeamet Lääne-Virumaale suuremaid investeeringuid ei plaani. Küll aga on 2018. aastal planeeritud suuremahulisem rekonstrueerimine Rakvere-Luige maanteel.

Liisi Kanna

  1. aastal teostab Maanteeamet Lääne-Virumaal suhteliselt vähe objekte, teisisõnu ei ole siinkandis plaanis kuigi palju teetöid.

Teede hea seisukord

„Suuremahulisemad tööd, mida üldiselt teeme on rekonstrueerimised ehk kogu katendi vahetus ja taastusremondid ehk asfaldiga ülekatted. Mõlemad meetmed jagatakse iga-aastaselt laiali vastavalt üleriigilisele teede seisukorra analüüsile,“ selgitas Maanteeameti Ida regiooni ehitusvaldkonna juht Anti Palmi. „Lääne-Virumaale on varasematel aastatel palju panustatud ning üle Eesti vaadates on siin seisukord väga hea,“ lisas ta.

Vähesed investeeringuplaanid on Palmi sõnul tingitud osaliselt ka sellest, et tänavu tehti ära kaks suuremat lisaobjekti, mis muidu tulnuks teha järgmisel aastal. „Need olid Rakvere-Luige maanteel Piira–Vilgu lõik ning nüüd vahetult sügise lõpus Tallinn–Narva maanteel Rõmeda–Aaspere lõik. See on kokku juba üle 11,5 kilomeetri. Üldjoontes on põhimaanteed 1 (Tallinn-Tartu) ja 5 (Pärnu-Rakvere-Sõmeru) meie regioonis juba väga heas seisukorras.“

Ida regiooni kuuluvad kolm maakonda : Ida-Virumaa, Lääne-Virumaa ja Järvamaa. 2017. aastal realiseeritav regiooni kogumaht on 30 miljonit eurot. „Lääne-Virumaa investeeringute maht on suurusjärgus 2,5 miljonit eurot. Olenevalt ehitustööde hinnapakkumistest võib see maht veel ka suureneda, kuna meil on alati varuks mõned lisaobjektid, mida järgmisest aastast ettepoole tuua,“ kommenteeris ehitusvaldkonna juht.

Planeeritavad tööd

Ehitus ja rekonstrueerimistöid järgmiseks aastaks planeeritud ei ole. Taastusremonti plaanitakse aga umbes seitsme kilomeetri ulatuses Läsna-Viitna vahelisel lõigul.

„2018. aastal on planeeritud suuremahulisem rekonstrueerimine Rakvere-Luige maanteel Roela ja Venevere vahel, lõigu pikkus on üle 15 kilomeetri. Kindlasti peaks jätkuma ka taastusremondid Rakverest Viru-Jaagupini ning Rakverest Väike-Maarjani – neid planeerime jooksvalt vastavalt seisukorra muutustele,“ selgitas Palmi tulevikuplaane.

Lisaks remonditakse järgmisel aastal Altja ja Areda sild. Tulevikus on plaanis ka Valgejõe, Nõva, Ao ja Undla silla remont.

Liiklusohtlikest kohtadest ehitatakse järgmisel aastal ümber Mõedaka ristmik. Palmi nentis, et see töö oli plaanitud juba tänavuseks aastaks, ent läbirääkimised kohalike põllumeestega võtsid aega. Lisaks plaanitakse nihutada Rakvere-Rannapungerja teel bussipeatuseid ning ehitada välja laiendused koos jalgteedega.

Korduspinnatakse Lääne-Virumaal tuleval aastal 86,8 kilomeetrit teed, neist 8,1 tugimaanteed ja ülejäänud kõrvalmaanteed.

Maanteeameti Ida regiooni ehitusvaldkonna juht Anti Palmi (vasakul) rääkis Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu (VIROL) koosolekul tulevikuplaanidest. Paremal Rakvere linnapea ja VIROLi juhatuse esimees Mihkel Juhkami. Foto: Liisi Kanna