Maksu- ja Tolliamet tuleb inimestele lähemale
|Maksu- ja Tolliameti Rakvere büroo Laada tänaval läbis värskenduse ja vastab nüüd organisatsiooni uuele visuaalsele kuvandile. Lisaks büroo uuele välimusele on muutunud ka MTA eesmärgid, visioon suhtlemisel maksumaksjatega. Miks ja kuidas?
Katrin Kivi
„Meid on ikka peetud kontrollivaks asutuseks,“ selgitas Kuulutajale Maksu- ja Tolliameti teenindusosakonna juhataja asetäitja Irina Anatoljeva. „Tegelikult tahame olla ettevõtlust ja ettevõtlikkust toetav organisatsioon.“
Anatoljeva rääkis, et MTA senine strateegia, mis oli kavandatud aastateks 2013-2016, on kohe lõppemas. „Siiani on meie eesmärgid olnud: kogume kokku riigi maksutulud; võitleme varimajandusega; hoiame ja arendame oma meeskonda,“ loetles ta. „Nüüd oleme võtnud uue suuna ja juba praegu töötame selles vaimus. Nii nagu tavaks on saanud, tuleb MTA peadirektor Marek Helm maakonda meie uut strateegiat ettevõtjatele ja ka kohalike omavalitsuste esindajatele tutvustama.“
MTA 2017-2020 aastate strateegia eesmärk on toetada Eesti ettevõtete arengut ja kasvu. „Soovime vähendada maksumaksjate halduskoormust ning pakkuda maksumaksjale lihtsaid ja mugavaid teenuseid,“ rääkis Anatoljeva. „Näiteks e-teenused, kõik saavad maksuasju ajada kodust või kontorist välja minemata. Tahame anda ettevõtjale kindluse, et tema maksu-ja tolliasjad on korras ning tagada võrdse konkurentsikeskkonna. Pakume ettevõtja vajadusest lähtuvat nõustamist. Oleme tõstnud fookusesse ka laste ning noorte harimise maksutarkuse valdkonnas.“
Anatoljeva kinnitas, et MTA uksed Rakveres Laada tänav 4A on kõigile huvilistele avatud ja julgustas inimesi võtma maksumetiga ühendust. „Alati tasub küsida nõu enne, kui tekib probleem,“ rääkis ta. „Meie saame aidata. Kui olete oma korteri näiteks välja rentinud, siis ärge unustage, et saadud tulud on tulumaksuga maksustatavad ja kuuluvad deklareerimisele. Samuti ei maksa oodata viimast tähtaega maksu maksmiseks. Tulge ja MTA aitab teil tulevast võlga ajatada enne võla tekkimise tähtaega.“
„Tulusid varjata ei ole mõtet,“ lisas Rakvere büroojuht Agne Aaslav. „Kui teie ise ei deklareeri, siis annavad meile vihje teie naabrid või mõni muu inimene, kellele olete oma tegevusega silma jäänud. Sellist infot jõuab meieni sageli.“
Aaslav tundis muret ka ümbrikupalkade pärast Lääne-Virumaal, sest tegelikult kaotavad sellest ainult inimesed ise. „Haigus- ja dekreedirahasid, vanemapalkasid, pensione ning muid hüvitisi makstakse ainult ametliku palga pealt,“ selgitas ta. „Inimesed peavad ennast väärtustama ja endale selgeks tegema, millega nad on nõus ja millega mitte.“
Büroojuht kutsus ka ettevõtjaid või ettevõtjaks pürgijaid konsultatsioonidele. „Alati tasub küsida, kui täpselt ei tea. Ükskõik milline probleem ka pole, leiame kindlasti lahenduse. Jällegi rõhutan, jääge enda ja teiste vastu ausaks. Näiteks palgapäeval automaadist raha välja võttes märkan, et sularaha sissemakse automaadi juures on järjekord palju pikem. Kui keeruline võib olla järelduste tegemine?“
„Ärge unustage, et riik, see oleme meie,“ ütles Anatoljeva. „Makse maksame iseenda jaoks, et oleks tagatud tervishoid, haridussüsteem, teedevõrk jms.“
___________________________________________
Tänavu arvatakse deklareeritud eluruumi üürist maha üürimisega seotud kulude katteks 20 protsenti ilma kuludokumentide esitamise kohustuseta.
Vasakult MTA Rakvere teenindusosakonna juhataja asetäitja Irina Anatoljeva, konsultant Klaarika Klemm ja büroojuht Agne Aaslev Foto: Katrin Kivi