Milliseid vigu automüügi kuulutust lisades vältida?

Võiks arvata, et auto müümine on igati lihtne, teed autost paar pilti, märgid ära kõik lisad ja postitad portaali. Tegelikult tuleks siinkohal tähelepanu suunata aga mitmetele faktoritele, mis aitaks teie masinast teha ihaldusväärse objekti müügiportaalis ning vähendaks võimalusi selle müümata jäämiseks. Järgnevalt vaatleme enamlevinud vigasid, mida automüügi kuulutuste koostamisel teha ei tohiks.

Halva kvaliteediga pildid

Ärge kasutage kunagi halva kvaliteediga pilte. Tavaliselt klikib ostuhuviline piltidele kõige esimesena ning kui talle peaks sealt vastu vaatama udused ja ebakvaliteetsed fotod, mis masinat hästi ei illustreeri, ei vaeva ta teiega ka kontakti otsima. Sellises kontekstis ei loo müüja oma huvilise suhtes erilist usaldusväärsust ning kuna enamus soovib autot näha erinevatest külgedest, võite hea kaamera puudumisel kasutada näiteks sõbra abi või palgata kasvõi fotograaf. Soovitatav on teha ca 15-20 selget ja teravat fotot ja seda pigem just päevavalguses, mitte õhtul pimedas. Jäädvustage nii väljast kui ka seest ning kui autol on mõned puudused, võiks ka need üles pildistada (katkise tekstiiliga iste, roosteplekk uksel ja muud vead). Nii näitate end kui usaldusväärse müüjana, hoides ära hilisemaid arusaamatusi. 

Puudulik või ebatäpne kirjeldus

Lisaks kvaliteetsetele fotodele on oluline ka hästi koostatud kuulutuse kirjeldus. Liiga napid või üldsõnalised laused, nagu „heas korras” või „sõidab hästi”, ei anna ostuhuvilisele vajalikku infot ning võivad pigem huvi vähendada. Hea automüügikuulutus võiks sisaldada konkreetseid detaile, mis eristavad teie autot teistest sarnastest pakkumistest.

Näiteks tasub välja tuua, millised hooldustööd on hiljuti ära tehtud, mis seisukorras on mootori- ja veermikukomponendid, millal vahetati viimati rihmad, õlid ja filtrid. Samuti on oluline ära mainida detaile auto lisavarustusest, näiteks püsikiirusehoidja, soojendusega istmed või kvaliteetne helisüsteem jne. Mida täpsem ja informatiivsem on kirjeldus, seda kiiremini jõuab auto õige ostjani.

Ebarealistlik hind

Enamus autohuvilised teevad tavaliselt natuke eeltööd enne kui hakkavad soetama endale uut sõidukit. Kui kõrge on keskmine mudeli turuväärtus ning kas jäetakse ruumi ka hinna üle kauplemiseks?  Liiga kõrge hind hirmutab enamus ostjaid ära ning liiga madal hind tekitab kahtlusi sõiduki seisukorra osas. Oma müüdava auto müüki panekul määrake realistlik hind, mis võimaldaks kauplemisruumi kuid poleks turuväärtusest väga kaugel. Kuna auto läbisõit, seisukord ja vanus määravad ka hinna, siis jääge ostja suhtes ausaks ning mõelge kõik aspektid enne müüki üle. 

Puudulikud kontaktandmed

Kui müügiportaalis on sadu sarnaseid pakkumisi, võib ostja teha valiku just selle põhjal, kellelt on kõige lihtsam ja kiirem infot saada. Seetõttu on oluline, et kuulutuses oleksid korrektsed ja selged kontaktandmed. Ainuüksi e-posti aadress ei pruugi olla piisav, sest paljud eelistavad suhelda otse telefoni teel.

Kui müügikuulutusel on puudu või valesti sisestatud telefoninumber, võib ostuhuviline juba järgmise pakkumise kasuks otsustada. See on eriti oluline kasutatud autode müügil, kus kiire ja vahetu suhtlus aitab tehinguni jõuda märksa lihtsamalt. Kui te ei soovi oma isiklikku numbrit avalikult jagada, võite kaaluda eraldi müügikuulutuste jaoks mõeldud telefoninumbrit või kasutada sõnumirakendusi, mis võimaldavad turvalisemat ja anonüümsemat suhtlust.

Puudulik info auto ajaloo kohta

Auto ajaloo varjamine, olgu selleks varasemad õnnetused või suuremad remonditööd, võib hiljem probleeme kaasa tuua ning kahjustada teie mainet. Iga ostja soovib teha teadliku otsuse, mistõttu on ausus võtmetähtsusega. Kui sõidukil on esinenud olulisi kahjustusi või see on osalenud avariis, tasub see ausalt ära märkida, vastasel juhul võib ostjal tekkida hiljem pretensioone.

Küll aga sellist probleemi ei teki, kui müügis on uued autod, sest neil puudub eelnev kasutusajalugu, mis võiks ostjaid murelikuks teha. See on ka põhjus, miks paljud eelistavad just täiesti uusi sõidukeid – nad teavad täpselt, mida saavad.

Auto ost on paljude jaoks suur investeering ning hästi koostatud kuulutus, mis sisaldab kvaliteetseid fotosid, täpset tehnilist kirjeldust ja realistlikku hinda, aitab ostuprotsessi oluliselt kiirendada. Peamine on põhjalikkus ja usaldusväärsus – mida ausam ja detailsem info, seda sujuvam tehing nii müüjale kui ka ostjale.