Mitu Rakvere tänavat on saanud paremaks
|Tänavu suvel on saanud rekonstrueeritud. Põhjaliku taassünni läbis Jaama tänav, kohe-kohe on lõppemas tööd Küti tänaval, mis muutub nüüdsest ka ühesuunaliseks.
Katrin Uuspõld
Rakvere abilinnapea Kert Karuse sõnul oli kõige suurem tänavusuvine tee-ehitusprojekt Jaama tänaval, kus ehitati uus sõiduteelõik ning kõnniteed, lahendati sadeveeprobleem, ehitati juurde kaks parklat, kus ruumi jagub ka bussidele.
Tallinna ja Jaama tänavat ühendav Küti tänav sai samuti uue katte, sealgi lahendati sadeveeprobleem, uuendati kõnniteed ning mõlemad tänavad said ka uue tänavavalgustuse.
Küti tänav muutub remondijärgselt ühesuunaliseks ehk sõita saab Tallinna tänavalt mööda Küti tänavat Jaama tänavale, kuid vastupidi enam mitte.
„Põhjus on lihtne: Küti tänaval on probleeme parkimisega. Seal on mõned kinnistud, kus inimestel ei ole võimalik hoovidesse parkida,“ selgitas Kert Karus.
Muuhulgas on Küti tänaval ka loomaarsti vastuvõtt, kus kliendid on sunnitud parkima praksise ette tänavale, sulgedes nii ühe sõidusuuna.
„Teine põhjus on talihooldus: kui liiklus on kahesuunaline ja pargitud on palju autosid, siis sahameestel on raske lund lükata,“ rääkis Karus.
Küti tänava tööde ametlik tähtaeg on abilinnapea sõnul septembri keskpaik, kuid asfalteerimistöödega jõutakse valmis varem ja tänav saab ka varem sõidetavaks, vaja on paigaldada veel liiklusmärgid ja teha pisitöid.
„Need kaks objekti läksid ilma probleemideta. Ehitajad olid väga head ja korrektsed,“ kiitis Karus Küti tänava ehituse peatöövõtjat T.A.K.Ehitus OÜ-d ja Jaama tänava ehitusel töötanud kolme firmat, milleks olid Estiva OÜ, Mevot Invest OÜ ja Asfaldiproff OÜ. „Erilised tänud Raigo Võrnole,“ lisas Karus.
Augustis saadi valmis ka rekonstrueerimistöödega Posti tänava lõigul, mis ühendab Pika ja C. R. Jakobsoni tänava. Tänavalõik sai uue asfaltkatte, ehitati kivikattega kõnniteed ja paigaldati äärekivid. Kuna tegemist on vanalinnatsooniga, ehitati rentslialad munakividest. „Nüüd sai ka viimane Pika tänavaga ristuv tänav korda,“ märkis Karus.
Ühtlasi pinnati väiksemaid tänavaid: Vesiveski ja Allika. „Mitmed nende tänavate elanikud on helistanud ja tänanud, et nüüd teed ei tolma, nad on seal aastakümneid elanud,“ märkis Karus.
Praegu on käimas veel Pikk 22 väljakul rekonstrueerimine. „Vanad asjad on alati üllatusi täis, kuidas selle objekti renoveerimine läheb, selgub tööde käigus. Loodame, et ei ole vaja lisarahastust. Teised rekonstrueerimistööd on jäänud küll kenasti eelarve piiridesse,“ märkis Karus.
Tulevikuplaanidest rääkides tõi abilinnapea välja, et kui riik järgmisel aastal eraldab transiitteede jaoks raha, siis jätkatakse teetöödega Jaama tänava otsast, liikudes Õli ja Niine tänavale kuni Sõmerule viiva teeni välja. „Praegu projekteerime neid tänavaid, et oleksime valmis, kui riigipoolne rahastus avaneb,“ ütles Karus.
Maakonnakeskuse teede-ehituses on järgmiste prioriteetide seas Karuse sõnul Härma, Malmi ja Sepa tänav. „Need on tänavalõigud, mis praegu tolmavad. Seal muutub kõik: tulevad kõnniteed, valgustus, sadeveetrassid, korralik asfaltkattega tee,“ loetles Karus.
Lisaks on plaanis Kastani tänava täiemahuline rekonstruktsioon. Abilinnapea rõhutas, et linna järgmise aasta eelarvet ei ole veel koostama hakatud, arutelud on ees, aga välja toodud objektid on prioriteetsete valikute seas.
Mis puutub kergliiklusteedesse, siis Karuse sõnul on ümber projekteeritud Tartu tänava kergliiklustee, mis viib Vinni valda. „Olen Vinni valla juhtidega suhelnud ja neil on tõsine plaan osaleda ühes euroraha meetmes, et tulla oma kergliiklusteega Olerexi juurest linna piirini ning sinna on vaja meil oma teega vastu minna. Tahame selles projektis osaleda, kui see lauale tekib,“ ütles Kert Karus.