OG Elektra renoveeris Tobia kaupluse
|Kaubamärgi Grossi Toidukaubad omanik OG Elektra renoveeris oma haldus- ja tootmiskeskuses Tobial asuva kaupluse, mis pärast uuendamist on ligi poole suurema müügipinnaga.
Aivar Ojaperv
„Majanduslikku kasu selle kaupluse renoveerimisest ilmselt ei saa, investeering ei tooda end niipea tagasi, kuid kauplus asub meie ettevõtte südames ja on juba prestiizhi küsimus, et see näeks uus ja värske välja,“ ütles OG Elektra omanik Oleg Gross. „Käibe poolest on tegemist meie keti ühe tagasihoidlikuma kauplusega: klientideks on ju põhiliselt vaid oma ettevõtte 300 töötajat Tobialt ja kõrval paikneva Lepna umbes 400 elanikku.“
Just Lepna küla eakam rahvas on Grossi Toidukaupade Tobia poe üle eriti õnnelik. Seda enam, et kaks korda nädalas teeb „poetiiru“ OG Elektra buss, viies ostjad kauplusesse ja tagasi tasuta. „Noorem rahvas käib Rakveres tööl ja poes. Ja kes ei käi, saab jalgrattaga minna. Maakonnaliini buss käib aga harva, vanematel inimestel on linnaskäimine keeruline,“ rääkis üks vanatädi, kes aga häbenes oma nime öelda. „Ära mind nüüd lehte küll pane ja pilti tee, hakkavad veel külas „telestaariks“ narrima!“ põhjendas ta.
„Mis mul, vanainimesel, nüüd ikka väga vaja, kõik soovitu saan Grossi poest kätte,“ jätkas ta. „Nii palju, kui jõuan, püüan ikka ise valmistada – toorest lihast, hakklihast. Aga kartulit ma poest ei osta, selle saan tuttavate käest.“
Kas kaupluse suuremad ruumid ka heameelt valmistavad? „Eks ikka on parem, varem oli kõik üksteisel seljas.“
Ka Rakvere vallavanem Aivar Aruja rõhutas Tobia kaupluse tähtsust Lepna piirkonna elanikele. „Ümberkaudsetele elanikele on see tähtis, ei pea linna toidu järele sõitma,“ lausus ta. „Ja eriti kiidan ma Grossi kaks korda nädalas Lepnale sõitva bussi eest. Sinna läheb ka korralik kergliiklustee, kuid vanematel inimestel on ebamugav raske kotiga koju minna. Buss on hea näide valla ja ettevõtja vahelisest sotsiaalkoostööst.“
Kaubavalik suureneb kaks korda
Oleg Gross kinnitas, et tänu täiendavale müügipinnale saab suurendada ka sortimenti, lausa kaks korda. „Oma ettevõtte töötajad ka varem nurisesid, et sortiment on liiga väike,“ rääkis ta. „Õhtuse vahetuse inimestel on see praktiliselt ainus koht, kust enne kojuminekut sisseostud teha. Võidakse ju ekslikult arvata, et omadele töötajatele müüme vajaliku toidukraami otse laost, aga 1500 töötajaga ettevõttes pole see mõeldav.“
Remondi järel vahetati täielikult välja ka inventar. Parema koha saab taaraautomaat, mille ümber kippusid karused mehed sumisema ja tavakliente häirima. „Nüüd on see eraldatud, panime selle juurde lausa pingikese, et väsinud mehed saaks jalga puhata,“ lausus Oleg Gross muiates. „Ümberehitus oli keeruline, sest kogu selle aja kauplus töötas. Loodan, et kliendid annavad ajutise ebamugavuse andeks ja tulemus on asja väärt.“
Oleg Gross hoiab Tobia kaupluse renoveerimisel ise silma peal. Foto: Aivar Ojaperv