Politseid radarimõõtjatega ei peta

anti

Müügiportaalides on saadaval tehnikavidinad, mida saab müüjate sõnul kasutada politseiradarite avastamiseks. Kuigi neid võib vabalt osta, on seadmete kasutamine meie riigis keelatud. Ilmselt paljud seda ei tea, sest seaduserikkujate arv on aastast aastasse kasvanud.

Seadeldisi nimetatakse radariavastajateks või antiradariteks ja nende tööpõhimõte on väga lihtne. Seade paigutatakse sõidukisse ning kui politsei mõõdab läheduses kiirust, siis annab see kiirusemõõtmisest helisignaaliga märku.

Kuigi selliseid seadmeid võib vabalt müüa ja osta, on nende kasutamine sõidukis keelatud. Liiklusseadus ütleb, et mootorsõidukis ja selle haagises ei tohi olla seadmeid, mis võimaldavad avastada liiklusjärelevalve kiirusemõõteseadet või häirida selle tööd.

Politsei sõnul suureneb igal aastal antiradarite kasutamine. Möödunud aastal alustati radariavastaja kasutajate suhtes üle Eesti 164 väärteomenetlust, millest kolmandik ehk 52 menetlust oli Ida prefektuuris.

Tänavu on selliseid juhtumeid kokku olnud juba 70, nendest 19 Ida- ja kaks Lääne-Virumaal. Ida prefektuuris tabatud radarikasutajate suur hulk on seletatav sellega, et märkimisväärne osa avastatud kasutajatest on sõitnud sisse Vene Föderatsioonist, kus seadme kasutamine keelatud ei ole.

Paljud väidavad, et ei olnud seadme kasutamise keelust teadlikud. „Teadmatuse taha varjumine ei vabasta loomulikult vastutusest. Sellise teo eest võib karistada kuni 400eurose rahatrahviga ning seade konfiskeeritakse,“ ütles Jõhvi politseijaoskonna vanemkorrakaitseametnik Annika Elm.

Politsei avastab seadeldisi tavapärase liiklusjärelevalve käigus ning politseisõidukites on selleks spetsiaalne tehnika.

Kuigi üks antiradareid müüv netilehekülg nimetab mitusada eurot maksvaid seadmeid politseile avastamatuteks, lükkab politsei selle väite ümber. Müüja võib kõike reklaamida, kuid politsei käib ajaga kaasas ning vastav tehnika on võimeline avastama igasuguseid radaripüüdjaid.

Politsei tuletab meelde, et kuigi kiirusmõõtja avastaja iseenesest liiklusohtu ei põhjusta, võib seadme abiga varjata üritatav käitumine tuua kaasa raskete tagajärgedega liiklusõnnetusi. Liiga suur kiirus on üks peamisi põhjuseid, miks juhid ohuolukordadele reageerida ei suuda.

Kaius Mölder