Rakvere bussiliiklus jätkub uuel aastal senises mahus
|Rakvere linnavolikogu andis linnavalitsusele nõusoleku sõlmida otseleping bussifirmaga M. K. Reis-X, mis tähendab, et nimetatud ettevõtte jätkab järgmisel kuuel aastal bussiliinide 1, 2, 3 ja 5 teenindamist senises mahus ja kujul.
Aivar Ojaperv
Rakvere linn ei ole varem bussiliiklust korraldanud. Kuigi liine 1, 2, 3 ja 5 nimetatakse „linnaliinideks“, olid need juriidilises mõistes varem maakonnasisesed bussid ja nende liikluse korraldamise ja rahastamisega tegeles riik maavalitsuse kaudu. Alates järgmisest aastast aga riik liiklust nimetatud liinidel enam ei korralda ja Rakvere linn pidi ise leidma vedaja ning rahalised vahendid.
Bussid suuremaks
„Seadus lubas meil sõlmida vedajaga otselepingu, me ei pidanud korraldama riigihanget, sest aastane liinikilomeetrite hulk jääb alla 200 000,“ selgitas abilinnapea Rainer Miltop. „Tegime hinnapäringu kahte kohalikul bussiturul opereerivasse firmasse. M. K: Reis-X pakkus liinikilomeetri hinnaks 1.17, mis on tunduvalt soodsam, kui oletasime. Eelnevalt olid selle ala spetsialistid pakkunud, et hind võib minna ka üle 2 euro kilomeetri kohta.“
Lisaks linna eelarve rahale aitab liine üleval pidada ka väike riigipoolne toetus. „Läbirääkimised olid pikad ja pinevad ning alles selle nädala keskel saime kinnituse, et riik Rakvere linnabusside liiklust siiski toetab. See summa jääb alla 50 000 euro, aga asi seegi.“
Hinnapakkumist tehes lisas Rakvere linn veel mitu lisatingimust, millele kõnealustel liinidel sõitma hakkavad bussid peavad vastama. Näiteks vastavalt väljumise ajale peab bussis olema kas 20 või 28 istekohta ning bussid ei tohi lepingu kehtimahakkamisel olla vanemad kui 10 aastat. „See tähendab, et vedaja peab kasutusele võtma senisest suuremad bussid,“ täpsustas linnapea Mihkel Juhkami.
Sõidugraafikute ja liinivõrgu osas muutusi ei tule, need jäävad sellisteks nagu praegu.
Tunnipilet teeb sõitmise soodsamaks
Uue asjana nähakse ette validaatorite kasutuselevõttu, mis tähendab ühtlasi ka elektroonilisi pileteid. „Katseliselt hakkavad need asjad tööle alates veebruarist,“ rääkis linnapea Juhkami. „See teema vajab veel täpsustamist ja konkreetsemalt saab rääkida siis, kui aeg käes. Aga selline nõue on vedajale esitatud ja bussifirma kinnitab, et nad suudavad nõude täita. Eelkõige tahame validaatorite abil selgust saada, kui palju on meil inimesi, kes kasutavad tasuta sõidu õigust.“
Kehtima jäävad kõik praegused piletid ja soodustused. Üksikpileti hind eelmüügist on ka järgmisel aastal 65 senti.
Uue asjana tuleb aga alates 1. jaanuarist kasutusele tunnipilet, mis maksab 80 senti. Tunnipiletiga ei pea ümberistumisel enam uut piletit lunastama, samuti on seda mõnel juhul võimalik kasutada edasi-tagasi sõiduks äärelinnast kesklinna või kesklinnast Tõrma surnuaeda, kust liini nr 3 buss väljub teatavasti iga poole tunni tagant.