Rakvere Posti-Jakobsoni ristmikul toimub palju pisiavariisid
|Rakvere Posti-Jakobsoni ristmik pole küll suure liiklustihedusega, kuid piirkonna elanike sõnul toimub seal igas kuus kaks-kolm väiksemat avariid. Kindlasti on üheks põhjuseks juhtide tähelepanematus, kuid õnnetusi soodustab ka halb nähtavus väljasõitmisel peatänavale Jakobsonile.
Aivar Ojaperv
“Aeg-ajalt on antud ristmikul toimunud tõesti varalise kahjuga liiklusõnnetusi, kuid enamasti on osapooled jõudnud kokkuleppele ning pöördunud kindlustusse,” ütles Rakvere politseijaoskonna patrullteenistuse vanem Margo Kukk. “Selliste juhtumite puhul politseid teavitama ei pea ja seega puudub politseil täpne statistika. Politseile teadaolevalt pole viimastel aastatel ühtegi tõsisemat ehk inimkannatanuga liiklusõnnetust ristmikul juhtunud.”
Tõsi: inimkannatanuid pole sellel ristmikul toimunud avariides olnud, kuid “kõkse” juhtub seal tõesti tihti. Siinkirjutajale meenub näiteks, et mõni aasta tagasi sattus seal avariisse isegi fekaaliveok ehk rahvakeeli “virtsapütt”. Klaasikilde ja iluliiste vedeleb sel ristmikul tõesti tihti. Mis on põhjuseks?
“Liiklusõnnetuste peamiseks põhjuseks on asjaolu, et autojuht ei pea liikluskorraldusvahendi nõudest kinni,” leidis politseinik Kukk. Selleks, et ristmikul oleks liiklus ohutum, paigaldati Posti tänava ühele suunale, Pika tänava poolt lähenejatele STOP-märk, mille kohaselt peab juht peatuma ristuva sõidutee ääres. Kuid kokkupõrked toimuvadki just seetõttu, et sõidetakse ristmikule peatumata välja ega veenduta manöövri ohutuses.
Posti tänava ühest suunast lähenejate vaatevälja piirab hoone nurk, teiselt poolt tulijaid segab aga suur puu. Hoonel, kus asub emailitöökoda, enam pikka pidu pole, see kuulub lammutamisele ja detailplaneeringu põhjal asub uus hoonestus Jakobsoni tänavast kaugemal. Samuti on sinna kavas rajada kõnnitee.
Rakvere abilinnapea Rainer Miltop pakkus, et mõned autojuhid võivad sõita ka n-ö automaatpiloodil ja vana harjumuse järgi. Liikluskorraldus sellel ristmikul muudeti ära küll juba ei-tea-kui-ammu, aga ometi leidub neid, kes arvavad, et Posti on peatänav ja ei vaevu ristmikul kiirustki vähendama. “Kusjuures ka mina olen seal ohvriks langenud,” meenutas Miltop. “See juhtus küll aastaid tagasi, vahetult pärast liikluskorralduse muutmist. Minu autole põrutati Posti tänavalt nii sisse, et pilpad taga. Õnnetuse põhjustanud juht tunnistas ausalt, et vana harjumuse kohaselt pidas ta Postit peateeks.”
Miltopi hinnangul parandaks olukorda STOP-märgi dubleerimine STOP-joonega, samuti peeglite paigaldamine ristmikule. “Nähtavus jätab seal tõesti soovida, tuleb ninaga ristmikule välja sõita, et näha,” tõdes ta. “Oleme viimasel ajal mitmele “pimedale” ristmikule peegleid paigaldanud ja ma arvan, et ka Posti-Jakobsoni ristis oleksid need asjakohased.”
17. aprillil toimus Posti-Jakobsoni ristmikul järjekordne pisiavarii. Foto: Ivo Õuekallas