Rõmeda-Haljala teelõik sai ka pidulikult avatud
|Möödunud aasta lõpus liiklusele avatud Rõmeda-Haljala 2+2 teelõik Tallinna-Narva maanteel jäi toona pandeemia tõttu pidulikult avamata. Sel kolmapäeval korraldati siiski tagantjärgi tänuüritus asjaosalistele.
Liisi Kanna
Transpordiameti ida teehoiu osakonna juhtaja Anti Palmi rääkis ametlikul avamisel, et 2008. aastal, mil majandus õitses, algatati Lääne-Virumaal kolm vinget eelprojekti. Neist kaks on tänaseks läinud lauasahtlisse kui ebareaalsed, aga üks sai tervikuna valmis – Rõmeda-Haljala 2+2 ehitus.
„Sellest esimene jupp, Haljala liiklussõlm sai valmis juba 2013, aga ülejäänud osa jäi oma aega ootama,“ märkis Palmi, lisades, et see õige aeg saabus siis, kui Reformierakonna valitsus vahetus Keskerakonna oma vastu ning tulid uued plaanid.
„Seda toetasid kahjuks ka väga paljud hukkunutega liiklusõnnetused, mis siin teelõigul olid olnud,“ viitas ida teehoiu osakonna juhtaja kurvale avariide statistikale.
Ehitusprotsessi osas nentis Palmi, et kogu 13 aasta jooksul on tulnud teha väga palju tööd. „2008. aastal alustasime Soome konsultantide toel, kes tõid meie maale ühena esimestest sellise suurema kaasamis kultuuri, oli väga palju kaasamiskoosolekuid. Kui me selle projekti taaselustasime, siis jätkasime kaasamisega. Aaspere inimesed said väga palju kaasa rääkida ja me püüdsime paljude nende soovidega ka arvestada,“ rääkis ta.
Palmi märkis, et AS Merko Ehitus Eesti oli väga huvitav partner. „Päris tihti püstitati meile päris põnevaid arutelukohti. Aga ühtegi mõttetut vaidlust meil objektil ei olnud,“ tunnustas ida teehoiu osakonna juhtaja aktiivselt kaasa mõtelnud ehitajat.
Ka projekteerija Erki Potisepp nentis, et tegu oli huivtava projektiga. „Väga palju neid 2+2 teid ju ei ehitada, kuigi nüüd järjest enam. Saime siit suure kogemuse,“ sõnas Potisepp.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tõi esile, et 2+2 tee-ehituse projekte on käimas siiski veel – aega mööda pikendatakse Tallinna-Tartu neljarealist lõiku ning töös on 2+2 lõik Tartu lähistel.
Transpordiameti peadirektor Kaido Padar märkis, et ameti seisukohast soovitakse võimalikult palju projekte sahtlisse saada, et rahastusvõimaluste tekkimisel oleks projektid valmis. „Eelmisel aastal on alustatud umbes 100 kilomeetri maanteede neljarealiseks projekteerimisega, sellel aastal soovime alustada 80 kilomeetriga. Lähiaastatel kokku seega kusagil 180 kilomeetrit,“ ütles Padar.
Lindilõikamisel osalesid (vasakult) ehitusjärelvalve esindaja Toivo Jürgenson, transpordiameti peadirektor Kaido Padar, majandus- ja taristuminister Taavi Aas, Peeter Laidma Merko Ehitusest ja Haljala vallavanem Ivar Lilleberg. Foto: Liisi Kanna