Rutja lennuväljal toimus kiirendusvõistlus
|Järjekordne kiirendusvõistlus Rutja lennuväljal osutus edukaks ning jättis nii korraldajatele, osalejatele kui ka pealtvaatajatele adrenaliinirohkeid emotsioone.
Eliisa Sild
28. juulil toimus Rutja lennuväljal suurejooneline kiirendusvõistlus Race Wars 2018, kus võistlejad said osaleda nii autode kui ka mootorratastega 402-meetrisel rajal. Tegu oli EDRA (Estonian Drag Racing Association) karikasarja IV etapiga, mis korraldati Rakvere Streeti ja EDRA koostöös.
„Selline suur üritus nagu EDRA karikasarja etapp toimus Rutjal esimest korda, aga meie enda jaoks oli see neljas üritus, mille korraldasime. Kindlasti tuleb ka sügisel üks võistlus,“ sõnas peakorraldaja Kain Kivissaar.
Üritusest said osa võtta kõik, kes omasid vastavat juhiluba ja sõidukit, mis oli nõuetekohane. „Registreerunud osalejaid oli 53 ning maksimaalsed kiirused, millega sõideti olid 219 km/h autodel ja 242 km/h mootorratastel,“ sõnas kiirendusvõistluse üks korraldajatest Reino Süvaorg, kes on ka ise suur autospordi huviline. „Eelmisel aastal osalesin tuttava autoga kiirendusvõistlusel, kuid sellel korral mitte. Järgmisel aastal olen taas rajal.“
Hea koostöö
Kogu meeskond töötas eduka ürituse korraldamise nimel kõvasti. „Sellise sündmuse organiseerimine ei ole nädalane töö, vaid tegelikult algas see kõik pihta eelmisel aastal septembris. See oli ränk töö, mida teha tuli, ning viimasel nädalal põhiliselt elasimegi Rutjal, kodus käisime ainult söömas ja magamas,“ tõdes peakorraldaja Kain Kivissaar.
Ta märkis, et selliste ürituste korraldamiseks annab motivatsiooni hea koostöö. „Korraldus sujus pingeliselt, kuid kuna meil on hea meeskond ja omavahel väga hea tiimitöö, siis oli seda koos lõbus teha. Nii kaua, kuni asi ei muutu kohustuseks, on see tehtav.“
Positiivne tagasiside
Pealtvaatajaid saabus kohale umbes 200 ning üritusega jäädi rahule. Kahe pojaga sündmust uudistanud Taavi lausus: „Väga positiivne, et selliseid sündmusi siin korraldatakse. Kahjuks endal sellist julgust ja vastavat masinat ei ole, et siin võidu kihutada, kuid kõva adrenaliinisüsti annab kindlasti ka raja kõrval kaasaelamine.“
Noorem poeg kinnitab, et kogu see toss, müra ja kiirus, mis kiirendusvõistlusega kaasnevad, annavad unustamatu elamuse. Perepea lisas: „Sellist üritust külastame esimest korda, aga kindlasti proovime järgmistel kordadel samuti kohal olla.“
Korraldajad tegid head tööd, kuid edasiarenemiseks oleks vaja abi ka mujalt. „Võiks olla üks korralik kiirendusrada, mida täna Eestis ei ole ja keegi rahastada ei taha. Väga palju on näha, et noored kiirendavad tänaval ja lõhuvad autosid. Sellisel rajal saaksid noored käia ja teha seda legaalselt. Tänast seisu vaadates on kahjuks selleni veel väga pikk tee minna,“ nentis Kivissaar.
Sama kinnitas ka Süvaorg: „Rada on vana ja väsinud. Kui siia saaks millalgi parema rajapinna, siis edasiarenemiseks oleks võimalusi päris palju.“
Palju toetajaid
Sellist kulukat kiirendusvõistlust ei saa korraldada ilma toetajateta. Suurimad toetajad olid Kaini sõnul Car Glaze, CarStyle autopesulad, Lindström, kelle poolt olid ilusad punased vaibad. Samuti Jals Ehituse, kes aitas üritust organiseerida ja seda üles seada.
Kaitseliit, kelle ala peal nad seda üritust korraldada saavad, on alati Rakvere Streeti üks suurimaid koostööpartnereid olnud. Lisaks Rehvix OÜ, ArtoRich Studio ja paljud teised.
Samuti kujunesid võistlejate auhinnad küllaltki erilisteks. Korraldajad lammutasid mõned mootorid ja said sealt nii mõndagi igale võitjale. Lisaks aitas RakWeld karikatega, mis said oma laheda välimuse tõttu väga head tagasisidet.
Võistlejad pigistasid masinatest viimase välja.
Foto: Sandor Mesipuu