Toidupank vabandab riknenud toidu jagamise eest
|Kuulutaja poole pöördunud vanaproua kurtis, et sai Toidupanga jagamispunktist Rakveres Kastani puiesteel täiesti riknenud kaupa. Oma sõnade kinnituseks olid tal ette näidata pakendatud pitsalõigud, mille aegumistähtaeg oli juba nädal varem ja mis olid täiesti hallitanud.
Toidupanga kommunikatsioonijuht Nele Hendrikson tunnistas, et tegemist on äärmiselt kahetsusväärse juhtumiga, mis tuleneb ilmselt inimlikust eksitusest. Samuti palus ta edasi öelda vabanduse, mida siinkohal ka teeme. Ühtlasi palus Hendrikson abisaajatelt koostööd ja mõistmist Toidupanga vabatahtlike töötajate suhtes. „Alati tasub toit kohapeal üle vaadata ja kui see on riknenud, siis Toidupanga töötajaile sellest teada anda.“
„Kuigi meie vabatahtlikud kontrollivad alati kauba enne jagamist üle ning defektiga kaupa kunagi ei väljasta, siis hetkel toimetavad kõik toidupangad üle Eesti mitmel rindel ja oma jõudluse piiril,“ rääkis Hendrikson. „Lisaks igapäevasele kaubandusvõrgust saadavale toidule jagame hetkel ka Euroopa Liidu toiduabi ning kuna töö teevad ära vabatahtlikud, sageli inimesed, kes on alles esimest korda abis, siis võib tõesti vahel juhtuda, et midagi jääb kahe silma vahele.“
„Rakevere Toidupank oskas selgituseks öelda seda, et see konkreetne kaup saadi kolmapäeval (08.04) ja kuna seda oli nii palju, et selle päeva jagamiskorrast jäi üle, pandi see sügavkülma,“ jätkas ta. „Teisipäeva (14.04) pealelõunal võeti see sulama, et 15. aprillil jagada. Sorteerimisel pidi midagi väga valesti minema, et see pitsatükk, mis ilmselt ei olnud sügavkülmas, jagamisse läks.“
„Kui midagi sellist juhtub, julgustame abivajajaid pöörduma ennekõike tagasi Toidupanka – saate sealt kindlasti uue kauba ning eks meie jaoks on ka tagasiside oluline. Üldiselt püüame inimeste tähelepanu juhtida juba kauba kättesaamisel sellele, et tegemist on n-ö päästetud kaubaga, kauplusest saadud toodetega, mis hakkavad lähenema “parim enne” kuupäevale. Tuleb ka ise olla tähelepanelik ja kaup üle vaadata.“
Aivar Ojaperv